Wie behoren tot de sector?

De dienstverlenende sector kent een diverse groep bedrijven. Zo kan er sprake zijn van juridische, grafische, communicatieve en adviserende dienstverlening op verschillende gebieden. Deze organisaties hebben echter gemeen dat de consument centraal staat en maatwerk geleverd moet worden.

Algemene sectorinformatie

De dienstverlenende sector kent een grote diversiteit aan bedrijven, maar er zijn wel aspecten die al deze bedrijven gemeen hebben. Dit maakt het mogelijk om deze groep bedrijven onder één sector te scharen, omdat de aandachtspunten vergelijkbaar zijn evenals de meerwaarde die BNR als totaaladviseur heeft voor al deze bedrijven. Een belangrijk aspect dat deze bedrijven gemeen hebben is het leveren van maatwerk en de klanttevredenheid die steeds belangrijker wordt. Daarnaast bevindt dienstverlenend Nederland zich op een belangrijk keerpunt in haar geschiedenis. De dienstverlenende sector profiteert op dit moment van de aantrekkende economie en daarnaast is de online business groeiende, waardoor ondernemers voor belangrijke keuzes staan. Hoe presenteer ik het bedrijf? Hoe kan er een concurrentievoordeel behaald worden? Is het juridische aspect van de bedrijfsvoering goed geregeld? Deze vragen komen geregeld voor binnen deze sector. Gezien de ontwikkeling van de economie zijn de verwachtingen voor de dienstverlening positief te noemen. Daarnaast is de dienstverlenende organisatie er ook veel aan gelegen om loyaliteit bij klanten te creëren, omdat er doorgaans sprake is van herhalende opdrachten. Verder zullen de organisaties zich moeten onderscheiden van de concurrentie en zij mogen daarom niet automatisch van deze positieve ontwikkelingen uitgaan. Concurrentie speelt dan ook een belangrijke rol bij de aandachtspunten voor deze sector:

  • De dienstverlenende sector is interessant voor startende ondernemers;
  • Het aantal zzp’ers blijft toenemen;
  • De dienstverlenende sector is bij uitstek de sector waar maatwerk geleverd moet worden, waardoor er ruimte is voor het aanbieden van onderscheidende diensten;
  • De prijsconcurrentie door het toenemende aanbod;
  • Het belang van gespecialiseerde kennis binnen het bedrijf of het vinden van de juiste strategische partners binnen de markt voor een samenwerkingsverband.

BNR als uw partner?

Dienstverlenende organisaties merken dat het genereren van loyaliteit binnen de klantenkring een belangrijk aspect is om de concurrentie het hoofd te kunnen bieden. Deze loyaliteit houdt verband met de tevredenheid die een klant ervaart naar aanleiding van een door een organisatie afgeronde opdracht. Het is daarom van belang dat de dienstverlener een belangrijke focus legt op het aspect van de klanttevredenheid binnen de opdracht die ze toegewezen heeft gekregen. Het leveren van maatwerk is bij specialistische dienstverlening, waar binnen deze sector steeds vaker sprake van is, van cruciaal belang. BNR heeft als accountantskantoor en fiscaal dienstverlener de beschikking over een divers klantenpakket, waardoor ze bekend is met de wensen en ontwikkelingen binnen zowel de andere zakelijke sectoren als op particulier gebied. Aangezien deze kennis betrekking heeft op een grote groep potentiële opdrachtgevers wordt onze kennis als een uitstekend klankbord gezien door een dienstverlenende organisatie om te bepalen op welke manier ze zich moet positioneren op de markt. Doordat BNR een uitstekend klankbord is, heeft ze haar klanten meer dan alleen accountants- en fiscale diensten te bieden. De aanvulling van onze adviesdienst op het verzorgen van de wettelijke verplichtingen op financieel en fiscaal gebied geeft ons de mogelijkheid om onze klanten als totaaladviseur bij te staan. Wat er onder deze aanvullende dienst voor dienstverlenende organisaties kan worden verstaan, zijn onder meer de volgende zaken:

  • Het delen van actuele en specifieke kennis met betrekking tot de diverse sectoren en op particulier gebied;
  • Het doorlichten van subsidiemogelijkheden die geboden worden op het gebied van personeel en innovatie;
  • De ontwikkeling van het resultaat frequent in beeld brengen en toetsen aan de cijfers van de concurrentie in de markt, waardoor u een juist beeld krijgt over de prestaties van de onderneming ten opzichte van uw concurrentie.
  • Het in kaart brengen van de manieren waarop kapitaal aangewend kan worden met het oog op de gewenste ontwikkeling van het bedrijf (investeringen en financieringsmogelijkheden);
  • Aanstaande fiscale veranderingen tijdig doorlichten, zodat u op het juiste moment een bepaalde keuze maakt.

De totaaladviseur vandaag de dag is voor ieder dienstverlenend bedrijf onmisbaar. Benieuwd naar wat BNR u als totaaladviseur te bieden heeft op fiscaal, financieel en bedrijfseconomisch gebied? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op! Wij kijken alvast uit naar de vrijblijvende kennismaking!

Uw naam

Uw email

Onderwerp

Uw bericht

Eventueel een document toevoegen